SKŁAD CHEMICZNY (Typowe wartości [% wag.]) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
C | SI | Mn | P | S | Ni | Cr | Cu |
0.28 | 0.9 | 0.8 | max. | max | max. | 0.8 | max. |
0.34 | 1.2 | 1.1 | 0.025 | 0.025 | 0.3 | 1.1 | 0.3 |
WŁAŚCIWOŚCI MECHANICZNE | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Właściwości rozciągające | Twardość | |||||||
0.5–6 | ~400 | ~680 | ~20 | max. 229 | ||||
8–60 | - | - | - | max. 229 |
WARUNKI DOSTAWY |
---|
- Hartowane |
- Piaskowane* + Hartowane |
- Sferoidyzacja + Naskórkowanie (tylko wyroby walcowane na zimno) |
*Taśmy i płyty o grubości 6 mm mogą być dostarczane wyłącznie w stanie hartowanym, bez piaskowania. |
WYMIARY | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Taśmy i płyty walcowane na gorąco | Taśmy i blachy walcowane na zimno: | Ciężkie płyty: | |||||
• grubość 3–6 mm | • grubość 0,5–3 mm | • grubość: 8–60 mm | |||||
• szerokość taśmy: 100–1000 mm | • szerokość taśmy: 100–1000 mm | • szerokość płyt: do 2000 mm | |||||
• szerokość płyt: 1000 mm | • szerokość blachy: 1000 mm | • długość płyt: 2000–6000 mm | |||||
• długość płyt: 2000–6000 mm | • długość płyt: 2000–6000 mm |
Blacha wykonana ze stali 30HGSA cechuje się następującymi właściwościami:
Aby uzyskać optymalne właściwości mechaniczne, blacha 30HGSA poddawana jest procesom obróbki cieplnej, takim jak hartowanie i odpuszczanie. Proces hartowania odbywa się w temperaturze około 850-870°C, po czym następuje odpuszczanie w temperaturze 200-300°C. Taki proces zapewnia odpowiednią twardość i wytrzymałość materiału, jednocześnie redukując jego kruchość.
Blacha 30HGSA znajduje szerokie zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu, w tym:
Stal 30HGSA w formie blachy oferuje wiele korzyści, które sprawiają, że jest to materiał pierwszego wyboru w wielu zastosowaniach:
Blacha 30HGSA to wyjątkowy materiał konstrukcyjny, który łączy w sobie wysoką wytrzymałość, odporność na zmęczenie i korozję oraz doskonałe właściwości mechaniczne po odpowiedniej obróbce cieplnej. Jej wszechstronność sprawia, że znajduje szerokie zastosowanie w przemyśle lotniczym, motoryzacyjnym i maszynowym, gdzie wymagane są niezawodne i trwałe rozwiązania konstrukcyjne.