Głównym warunkiem budowy statków i innych pojazdów morskich i rzecznych jest ich bezpieczeństwo i niezawodność. Dlatego wszystkie materiały stoczniowe są dobierane bardzo starannie. Powinny być stosunkowo lekkie, a jednocześnie odznaczać się plastycznością i odpornością na korozję. Metale nieżelazne idealnie spełniają wszystkie te warunki.
Bardzo ważny jest także rzetelny dobór jakościowych i niezawodnych materiałów wykorzystywanych w naprawie statków i innych rodzajów jednostek pływających. Zatem w naszym katalogu można znaleźć wiele strategicznie ważnych detali wykonanych z brązu (B101, BA1054, RG7, B555 i inne) wykorzystywanych do budowy statków i naprawy transportu wodnego. Po zapoznaniu się z zakresem usług i możliwościami naszej firmy istnieje również możliwość złożenia indywidualnego zamówienia.
Brąz to stop metali nieżelaznych z dużą zawartością miedzi. Ten stop charakteryzują:
Odlewanie brązu jest jednym z kluczowych kierunków w metalurgii metali nieżelaznych. Miedź i jej związki miedź CM10, miedź CM8 w stopach z cyną pozwalają otrzymywać brąz. Wśród najbardziej popularnych detali, wykonanych z brązu metodą odlewania, można wymienić: koła zębate, tuleje, zawory, śruby itp. Bardzo popularne stały się też łożyska ślizgowe. Tego typu łożyska nie wymagają dodatkowej konserwacji, tj. smarowania, gdyż smar znajduje się wewnątrz łożyska, a dokładnie – w ściankach lub górnej warstwie tulei.
Równie bardzo jest poszukiwana przez klientów tuleja z kołnierzem, która służy do połączenia rury PE ze stalowymi kształtkami. Ten element ma szeroki zakres zastosowania, od budowy statków i inżynierii mechanicznej aż po montaż instalacji wodno-kanalizacyjnych.